torsdag 4. september 2008

De første ukene..


Nå har vi vært snart tre uker på skolen siden vi begynte etter ferien, og vi er godt i gang med arbeidet. Allerede har vi hatt en prøve i Visuell Persepsjon, en lab i retinoskopi og en i dobbeltsyn, innlevering av MCQ (multiple choice question...) i farmakologi og forelesninger kl. 8.15 de aller fleste dagene.

Fadderuken er over, og vi hadde ganske mye moro. De nye studentene virker veldig hyggelige, og jeg har knyttet noen kontakter der allerede, både innenfor optikk og blant de andre linjene.

Alle jeg skal bo med har også flyttet inn. Jeg har ikke vært så mye med dem enda, men jeg har spist middag en dag med Kathrine og pratet en del med Yasin. Alexander har jeg ikke hatt så mye kontakt med enda. De virker hvertfall hyggelige og ikke så verst rotete heller, hehe. Tror dette blir bra, jeg =)

Jeg har skaffet meg praksisplass til etter jul hos Optikus Synsam (der jeg jobber nå). Det blir spennende! Håper jeg lærer mye nytt og interessant, og at jeg blir tryggere på de ulike undersøkelsesmetodene. Skal vel bli ganske trygg på dem før jeg begynner i praksis også, i og med at vi må ta 30 synsprøver før vi går ut.


Jeg har ikke helt klart å venne meg til at andreklassingene har blitt tredjeklassinger og at vi har rykket opp til andreklasse, og jeg sier ofte feil. Likevel merker jeg at vi har kommet et lite steg videre, og alt er ikke ukjent, heldigvis..

Sist, men ikke minst må jeg informere om at jeg har meldt meg på rafting-tur i Dagali fra 19. til 21. september. Det er med andre ord ikke så lenge til, og jeg gleder meg masse! Det blir nok en kjempeutfordring, men forhåpentligvis (og mest sannsynlig) en opplevelse for livet også. Må jo prøve noe nytt for en gangs skyld.. ;)


1 kommentar:

Panserlugg sa...

jøss, høres ut som du har det gøy ja! det er bra! :) nå har jeg begynt å blogge her jeg og forresten! :o