mandag 13. oktober 2008

Eksterne forelesere, jogging og lesing


I dag hadde vi besøk både fra det store utland (Danmark, USA m.m.) og fra Norge. Eksterne forelesere kom for å delta på "Kongsberg Vision Meeting". Møtet var egentlig ikke for studentene, men det var noen plasser til overs, så vi fikk delta =) Det ble pratet om blant annet reseptorer i ekstraokulære muskler (øyemuskler) og redusert blunking ved arbeid foran data. Det var ikke alt jeg fikk med meg, noe pga mangel på interesse og noe pga mangel på grunnleggende kunnskap. Men det var ganske spennende når jeg faktisk skjønte det som ble forelest. HUSK Å BLUNKE NÅR DERE JOBBER MED PC ;)

Etter skolen tok Anne Therese, Mari og jeg oss en liten joggetur rundt i nærområdet. Det var veldig oppkvikkende, og lesingen utover kvelden gikk overraskende mye lettere etterpå (blunk!). Jeg prøver så godt jeg kan å lese mesteparten av pensum før eksamensstresset begynner, men tiden strekker ikke helt til, spesielt ikke når motivasjonen ikke er på topp (blunk!). Så dette var en god dag ift lesingen =)

I morgen blir det jobbing med en fremføringsoppgave om progressive brilleglass og øving på måling av progressive og bifokale glass som vi skal ha prøve om på mandag i neste uke (blunk!). I tillegg kommer NOF (Norges Optiker Forbund) og skal prate litt om viktige saker de arbeider med for tiden (blunk!).

Ingen kommentarer: