mandag 22. september 2008

Rafting-tur 19.-21. september



Dag 1:
Endelig kom helgen som skulle by på nye og spennende opplevelser! Bussen gikk ca. 16.30 fra HiBu mot Dagali, og vi var en gjeng på rundt 40-50 stykker. Vi ble mottatt av William, daglig leder, og fikk tildelt soveplasser i lavoene og et stort telt før vi begynte med litt opplegg.



Utover kvelden ble det sosialisering rundt bålet med både gitarspilling, munnspill og blokkfløyte, og noen satt oppe det meste av natten. Vi andre gjorde et forsøk på å sove, men for de fleste ble det med ganske lite hell. Det var fryktelig kaldt i teltet vårt, og folk lå og hutret og frøs. Takket være min tante og hennes gode sovepose, gjorde ikke jeg det. Jeg hadde det varmt og godt gjennom hele natten =)

Dag 2:
Vi våknet i 9-tiden og sto opp ganske fort for å få på oss varme klær. Spiste frokost og ble delt i to grupper. Den første gruppen startet med rafting, den andre ble igjen på campen og gjorde litt ulike aktiviteter: volleyball, "holahooping", gladiator-kamp og litt hjernetrim.



Etter lunsj byttet vi, og det var vår tur til å kaste oss i elven. Vi ble kledd i våtdrakter, våtsko, redningsvest og hjelm før vi fikk noen instrukser om hva vi skulle gjøre dersom vi eller noen andre falt i vannet eller dersom båten skulle velte. Det hele hørtes plutselig litt skremmende ut :s Deretter øvde vi oss litt på innsjøen ved campen før vi dro av gårde med buss til dit vi skulle rafte. Vi dro ut i tre båter, med hver vår instruktør. Vår gruppe, Team 5, bestående av Linda, Sahar, Mari, Anne Therese, Nina, Kristian og meg, hadde Skinner som instruktør. En meget dyktig rafter som har holdt på siden 1991. Han kommer fra Zimbabwe, startet med å raftet på Zambesi (Victoriafallene), har deltatt i flere verdensmesterskap i rafting og har tatt alle nivåer av førstehjelpskurs. Så vi var i gode hender =) Raftingen viste seg å ikke være så skummel likevel - heldigvis! Det var rett og slett bare gøy, spennende og herlig å fare nedover elven. Linda falt ut av båten i et av strykene, men vi fikk plukket henne opp ganske fort igjen. Vi fulgte instruksene så godt vi kunne, og ble flinkere etterhvert som vi holdt på. Da vi var ferdige, hadde vi lyst til å gjøre det hele en gang til! Da vi kom tilbake til campen, var vi kalde og våte, og vi satte oss i den varme og deilige badestampen for å få igjen varmen. Utover kvelden ble det nok en gang sosialisert rundt bålet, og en elgsafari for de som ønsket det - dessverre så vi ingen elg...

Jeg sitter nest bakerst til venstre i båten..

Skinner, instruktøren vår

Team 5 etter raftingen, glade og fornøyde =) Lekre jenter i våtdraktene sine..

Dag 3:
Siste dagen. Vi våknet litt senere denne dagen, og ble igjen delt i to. En gruppe dro på rapellering og den andre ble igjen for å spille paint ball. Jeg ble igjen for paint ball fordi jeg ikke har prøvd det før. Vi ble utstyrt med grønne drakter, masker og paintball-gevær. Vi padlet ut til en liten øy ved campen og startet spillet. Jeg var ikke akkurat så dyktig og satt en del gjemt i buskene :p Paint ball var ikke helt min ting, skjønte jeg, men det var ganske gøy da. Nå har jeg hvertfall prøvd det! Fikk se filmen de hadde tatt fra raftingen, og den skal vi også få såvidt jeg har forstått. Rundt 15.30-tiden vendte vi nesen hjemover.



Takk for en fantastisk tur! =)

(Bildene fra selve raftingen er Isabelle Amundsen sine.
For mer info om stedet vi var på, besøk: www.seriousfun.no)

Ingen kommentarer: