lørdag 10. april 2010

Fabelaktige Fiff og Fam



Til frokosten i dag morges så jeg en veldig koselig dokumentarfilm om to 90 år gamle kvinner som har vært venninner siden de var 5. Der prater de blant annet om hvordan det er å bli gammel, hvor godt livet har vært og hvordan det ville vært tomt uten barna.

"Men du vet de unge, de skjønner ikke at vi har de samme følelsene altså. At vi kan tenne på en mann fremdeles som er 30 år yngre".
"Nei, da synes de at vi er på vei til å være ekle, tror jeg".

"Hun damen som bodde i huset ved siden av, hun hadde spurt meg, da var jeg ganske liten, om hva jeg skulle bli når jeg ble stor. Og da hadde jeg svart at jeg skulle bli mor og ha tre barn. ... Og det er sånn det er blitt".

"Døden er mye nærmere for oss enn for yngre mennesker".
"Det kan komme en bil på en 20-åring og kjøre over også. Alle kan dø".
"Selvfølgelig. Og alle kommer til å gjøre det. Det er jo en liten trøst, at man ikke er alene om det. For det ville vært leit, synes jeg".

Koselig stemning og søte damer :) Se den her.

Ingen kommentarer: