tirsdag 21. april 2009

Tilbakeblikk, hverdag og fremtidige gleder.


Den faste bloggingen tok visst slutt en periode der.. Det er ikke alltid like lett å finne noe å skrive om. Har ikke så mye spennende å fortelle nå heller, men tenkte jeg fikk oppdatere for at bloggen ikke skulle dø helt ut.

Dagene går sin vante gang med synsundersøkelser, sliping og salg av diverse synshjelpemidler. Jeg får stadig litt mer dreisen på de ulike oppgavene, og det føles godt! =) Jeg er ikke så nervøs i forkant av synsundersøkelsene, så jeg får tid til litt "koseprat" med kundene underveis også. Dette kommer blant annet av at jeg som regel tar de sene synsprøvene så jeg får "kvinnet" meg litt opp i løpet av dagen. Jeg tar forresten synsundersøkelsene alene nå og får veileder eller en annen optiker til å sjekke over resultatet etterpå. Det føles godt å ikke ha en optiker hengende over skulderen hele tiden, og på den måten får jeg også utfordret meg selv mer og blir nødt til å tenke litt og ikke bare få alle svarene fra optiker underveis.

Synsundersøkelsen går som regel greit hvis man ser bort i fra tilfellene som idag da jeg skulle demonstrere korreksjonen i prøvebrille, og presterte å legge i minusglass i stedet for plussglass. Det var ikke rart kunden så uklart :p Off. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg også gjør feil til tider, og denne idiotiske feilen får jeg bare stå for. Jeg gjør den neppe om igjen!


Kan alltids trøste meg med at noen er mindre smarte enn meg!
(for dem som ikke skjønner den, er dette et par prøvebriller - utrolig lekre..)

Ellers har det blitt litt råning og filmer med brodern og en kompis av ham i det siste. Vi tok faktisk en tur til rånebyen Notodden for en stund tilbake for å rulle opp og ned Storgata gjentatte ganger. Utrolig meningsløst, men ganske artig (noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle si).



Våren sniker seg stadig mer og mer innpå oss, og det er herlig hver gang solen velger å titte frem. Nå gleder jeg masse til sommer, sol og ikke minst Bergensturen jeg har planlagt i uke 25 for å besøke Nina og Kristian fra klassen =D

3 kommentarer:

Karen sa...

Jeg er sikker på at du gjør en kjempejobb jeg, Camilla. Husk at den definitivt største andelen av folk som kommer til deg ikke har peiling på hva du driver med uansett:)

Heia, heia, heia min favorittoptiker!

Camilla sa...

Takk, søte venn =) Det går hvertfall bedre for hver dag som går!

Ensom Majestet sa...

Oh, min lille rånebabe ;)