tirsdag 1. september 2009

Kongsberg-nyhetene


Det har skjedd en del siden sist, så jeg får prøve å korte ned litt så det ikke blir så alt for mye å lese.

Klinikk: Nytt fag i år der vi skal utføre synsundersøkelser på klinikken på skolen. Friheten mange av oss hadde i praksis, er ikke akkurat tilstede her. Her er fire personer tilstede i synsprøverommet samtidig: studentoptiker og pasient i tillegg til medstudent og veileder (autorisert optiker) som observerer og kommenterer. Dette er ganske uvant og en smule stressende, men man blir vel vant med det etterhvert. Forrige tirsdag undersøkte vi førsteklassinger og i dag startet vi med ordninære pasienter. Nervene har vært litt i høyspenn, men jeg krysser fingrene for at det roer seg med tiden! 

Hovedprosjekt: Etterhvert kommer folk i gang med hovedprosjekt (bacheloroppgave), og der må jeg nesten skryte litt. Det har seg nemlig sånn at Nikola i klassen min og jeg har blitt "headhuntet" til å være med på et prosjekt som en av foreleserne/forskerne på skolen skal utføre i forbindelse med fargesyn. Vi skal være med på å teste ut et nytt instrument for tritan-svakheter (blågrønn fargesvakhet). Det blir nok mye jobbing siden vi kun er to på gruppen, men jeg håper og tror at det også blir spennende og lærerikt!

Hverdag: klesvask, matlaging, sosialisering og fadderuke har stått på planen frem til nå. Søndag 23. august besøkte broder'n og jeg besteforeldrene våre på Finnskogen, og Besta hadde både hengt ut flagget og tatt frem 17. mai-servietter, for "det var da fest nå som vi kom på besøk".. Kake og fårikål ble servert, og minner og oppdateringer ble utvekslet. 



Var også på en liten skogstur med to i klassen nå på søndag, og det var deilig! =) Frisk luft og masse store blåbær! 

(f. h.)Anne Therese, Joakim og meg
Kan du gjette hvem som spiste flest blåbær..?

3 kommentarer:

togetgaarfort sa...

jeg vil også være med på tur!

Camilla sa...

Skal prøve å huske å si ifra neste gang vi tar en tur =)

Anonym sa...

Så spennende med prosjektet til bachelor-oppgaven! Lykke til, jenta mi!! (Jeg stiller gjerne opp til flere undersøkelser hvis det kan hjelpe deg.)
Klem fra Mamma