søndag 5. juli 2009

Årets første bad =)


Dagen startet heller dårlig med værutsikter som ikke akkurat vekket en trang til å dra på stranden. Benedicte og jeg bestemte oss for å ta en tur til Frognerparken i stedet, men da vi møttes på Majorstuen i 2-tiden (med bikinien pakket, just in case), var det så varmt at det ikke var noe valg - vi MÅTTE bade. Vi tok derfor bussen til Huk etter en lang søken etter en matbutikk ved Nationaltheateret. Vi måtte jo ha med noe godt å spise på stranden og fikk oss derfor en god gåtur til Ica på Aker Brygge før vi returnerte til Nationaltheateret der bussen gikk fra. 

På Huk la vi oss til rette på en plass som var som reservert i vårt navn og kom oss ned til vannet som på dette punkt virkelig fristet. Etter litt småhyl mens vi beveget oss slik at det avkjølende vannet steg mot lår og mage, kom vi oss uti og fikk lagt på svøm. Årets første bad var offisielt utført for min del (ja, jeg dukket også under med hodet - et bad er ikke et bad uten). Vannet var perfekt, og livet var herlig! 

 

Etter badet nøt vi medbrakte jordbær og honningmelon i solsteiken mens vi ventet på at Marte og Lisa skulle komme og slå seg ned med oss. Jentene kom, og vi badet en gang til før jeg måtte dra hjem for å spise middag med mamma og Helge som jeg hadde lovet.

 
Medbrakt frukt, solkrem og ubrukelige skrittellere vi fikk ved Nationaltheateret

 
NAM! =)

Kvelden var likevel ikke omme, og jeg møtte jentene igjen i halv 9-tiden for å avslutte den med "Istid 3" i 3D på Ringen kino. Dessverre var opplevelsen noe skuffende da filmen åpenbart ikke er laget for 3D-fremvisning i utgangspunktet. Det var for lite effekter som ga følelsen av at man ville bli spist av dinosaurer, falle ned en skrent eller liknende. Dessuten fremkaller 3D-animasjonen en noe svimlende følelse etter en stund. Noen pluss skal likevel gis for seter som kan lenes tilbake, flaskeholder og de utrolig tøffe brillene vi fikk låne gjennom filmopplevelsen. Bare se hvor fine vi var:

Benedicte, meg (med trippelthake), Marte og Lisa

For å oppsummere - dette var en herlig dag! =D

Ingen kommentarer: