tirsdag 7. juli 2009

Jeg vil også bli reguleringstannlege.


Etter etterspørsel fra min gode venn, Heidi, tenkte jeg å komme med en oppdatering på min tann-status. 

Mandag ringte jeg tannlegen i Bergen for å høre om det var noen muligheter for å få noe igjen for den lite holdbare behandlingen jeg mottok der. Dessverre er det feriemodus over hele landet om dagen, og det var dermed resepsjonistdamen som måtte ta seg av samtalen, noe hun ikke var i stand til. Hun tok imot nummeret mitt og skal be tannlegen ringe meg når han er tilbake fra ferien sin.

Garantien får dermed vente, men det kan ikke tennene mine. Jeg er nødt til å finne noen som kan ordne opp. Jeg tok meg derfor friheten til å ringe min tidligere reguleringstannlege på hans mobil. Jeg fikk nummeret hans av en eller annen grunn mens jeg fremdeles gikk hos ham. Han har dessverre lagt opp (pensjonert seg, tror jeg) og kunne ikke hjelpe meg personlig, men grei som han er, ga han meg navnet på to andre kjeveortopeder han kjenner. Problemet er at alle reguleringstannleger tydeligvis har råd til å ta seg laaange ferier (hvorfor blir jeg egentlig optiker...? :p). Jeg har ringt en 5-6 forskjellige steder, og alle har stengt frem til slutten av juli eller midten av august. 

Hva gjør man så? Jeg er lite interessert i å gå til "vanlige" tannleger som ikke kan garantere for hvor lenge limingen vil holde og på den måten risikere å måtte legge ut omtrent 500 kroner hver 15. dag. Studenter har ikke råd til den slags... Derfor tar jeg gladelig imot tips dersom noen skulle kjenne til en reguleringstannlege i Oslo eller Oslo omegn som IKKE holder stengt hele juli =D

I mellomtiden går jeg rundt med en delvis løs streng og tygger maten så godt jeg klarer på motsatt side av munnen.

1 kommentar:

Panserlugg sa...

jøss, så sløvt! :O Du bør uansett få igjen pengene fra han tannlegen i Bergen da, hvis du finner en annen som kan fikse det før han kommer tilbake fra ferien sin. Ta bilde av skaden så du har den dokumentert?

Jeg fikk hvertfall nye briller da optikeren hadde tatt feil styrke på det ene øyet mitt. :P Det ene glasset var helt mongo, så ingenting. :(