søndag 5. juli 2009

Tannlegegaranti..?




Her kommer nok en post fra dagens forløp: 

Mens jeg var i Bergen på besøk hos Nina og Kristian, var jeg så uheldig at strengen jeg har bak tennene for å holde dem på plass etter reguleringen ble tatt av, løsnet på den ene siden. Derfor måtte jeg oppsøke en tannlege som kunne lime den på plass igjen, og valget falt på "Tannklinikken i Dreggen" som hadde 20% studentrabatt og kunne gi meg time morgenen etter. 

Selve "besøket" varte i omtrent 5-10 minutter og kostet meg sure 408 kroner. Tannlegen virket noe fraværende der han satt og så alle andre steder enn på tennene mine mens han jobbet, og resultatet ble heller skuffende med en stor limklump bak tennene. Likevel gikk jeg rimelig glad og fornøyd ut fordi problemet var løst, trodde jeg....

I dag, 15 dager senere, løsnet den på nytt på samme sted. Spørsmålet som da dukker opp i mitt hode er; Finnes det noen garanti på tannlegebehandling, og hvor lang er i så fall denne? På briller gir vi 2 år mot produksjonsfeil, og det diskuteres om det skal justeres opp til 5. Dårlig liming mener jeg man bør kunne kalle en produksjonsfeil, og jeg vil tro at det var meningen at limingen skulle holde i minst ett år før den løsnet igjen, i hvert fall med tanke på at den forrige har holdt i snart 7. Så kan jeg nå ringe tannklinikken og reklamere på tennene mine..?

På mandag skal det hvertfall ringes, så får vi se hva som skjer..

4 kommentarer:

Panserlugg sa...

hvordan gikk det? jeg forventer nytt blogginnlegg! D:

Camilla sa...

Hehe, godt at noen følger med! Skal få skrevet nytt innlegg jeg ;)

Ensom Majestet sa...

Hoho, min sånn streng falt av i fjor sommer, gitt!

Har ikke fått satt på ny ennå, for tannlegen min i Oslo ville at jeg skulle gå til den reguleringstannlegen jeg hadde vært hos tidligere. De følger jo opp, så foreslår du drar dit ;) Og btw: har jo gått et år uten, og har ikke skjedd noe nevneverdig forskjell, så ta det rolig :)

Camilla sa...

Problemet er at reguleringstannlegen min har gått av med pensjon.. Og alle andre har ferie frem til midten av august. Men jeg tror i grunn jeg kan ta den av snart, for jeg har tross alt hatt den i snart 6 eller 7 år.