torsdag 12. februar 2009

1 hull og ny bok..


Omtrent kl. 11.00 ble jeg oppringt med beskjed om at timen måtte avlyses pga at den kjekke tannlegen dessverre ble opptatt resten av dagen med en operasjon. Jeg spurte om noen andre var ledig, og det var det, hun trodde bare at jeg ville til Thomas. Så timen min ble flyttet til en annen mannlig tannlege kl. 12.00. Han var ikke så kjekk, men hyggelig var han =) Han skrøt av at jeg hadde rene, fine tenner, men fant dessverre ett hull da han tittet på røntgenbildene. Hullet ble kjapt og greit borret og fyllt uten bedøvelse (bedøvelse er for pyser, dessuten koster det penger!), og han fjernet noe tannsten jeg har som vane å få rundt strengene. Apropo strengene, han vil ikke anbefale å fjerne dem da de er plassert der med en hensikt, så de blir sittende. Om dette gjelder for en stund til eller for evig, vil tiden vise. Jeg har også fått visdomstenner oppe som har en veldig fin plassering siden jeg har trukket to tenner oppe tidligere og dermed har plass til nye. Regningen sved en smule, på tross av 15% studentrabatt - 1000 kroner! Det er godt vi har fått stipend!



På tross av hull og stiv regning, var det en hyggelig time med en tannlege som var meget glad i å prate. Jeg er ganske fascinert av hvordan de prater i vei, og gjerne stiller spørsmål, mens pasienten sitter der med både en slange, et speil, en pirke-dings og hendene til tannlegen i munnen. Kjempelett å snakke da i grunn.. Dette gikk opp for ham etter en stund, og han la til at vi kunne prate mer om det når jeg var i stand til å svare for meg.

Etter timen gikk jeg på jakt etter en roman som kom ut ganske nylig. Det har seg nemlig slik at Christian Valeur fra SVURR har gitt ut sin debutroman: "Steffen tar sin del av ansvaret". Denne fant jeg på bokhandelen på senteret og måtte såklart gå til innkjøp av den. Nå gleder jeg meg til å sette meg ned med boken og en tekopp og, ifølge forfatterens kjære, le.

 

4 kommentarer:

Karen sa...

Bare gled deg til å lese!:)

Elias Birkenes sa...

Se her, ja. Her leses det kvalitetslitteratur. Takk for gratulasjoner og for ditt støttende bokinnkjøp. Håper leseopplevelsen blir av det gode slaget, og at ditt liv er fylt av glede.

Sigrid sa...

du burde tatt turen til en tannlegestudent - de e både kjekke og billige ;) eg fikk operert bort begge visdomstennene mine, for prisen av 0kr! :O ...men man leve jo med risikoen å havne hos en som ikkje kan nåkka i det heile :P

Camilla sa...

Jeg er såpass glad i tennene mine at jeg heller åpner sparekontoen enn å ta den risikoen :p Og bare hyggelig til Elias =)