tirsdag 3. februar 2009

Kasusrapport nr 1


Her sitter jeg og skal prøve å skrive kasus (eksempel/tilfelle) om en av synsundersøkelsene jeg har utført de siste ukene. Vi har fått utdelt en oversikt over hvordan rapporten skal skrives og hvilke elementer som skal være med og vektlegges, men jeg klarer likevel ikke å få det til helt slik som jeg skulle ønsket. Det største problemet er vel hvordan problemet til pasienten (Px) skal løses og hvordan jeg skal begrunne og argumenterer for mine avgjørelser. Ut ifra dette merker jeg at jeg gleder meg til å komme ut i praksis og kunne få råd der og da ift hvordan jeg skal håndtere situasjonen.

Jeg avdekket et par ting under synsundersøkelsen til personen jeg ønsker å skrive kasus om, men siden Px ikke har noen problemer, nevnte jeg det bare for vedkommende og kom frem til at jeg ikke ville gi noen korreksjon fordi Px selv ikke følte behovet for en. Likevel er jeg ikke helt fornøyd, og jeg føler ikke at det jeg gjør er til nytte for noen.

Nå er det selvsagt annerledes her på skolen fordi de vi kaller inn ikke kommer fordi de i utgangspunktet har behov for korreksjon eller annen "synshjelp", men for at vi skal få øvd oss på å utføre prosedyrene.. Ute i forretningene er det omvendt, og folk kommer fordi de lurer på om det er noe som kan korrigeres. Dette er et greiere utgangspunkt i forhold til at hvis jeg finner noe, velger antagelig pasienten/kunden å følge mine råd.

Jeg gleder meg til å komme ut, møte mennesker og deres problemer og forhåpentligvis klare å løse disse på en god måte ved hjelp av råd fra en autorisert optiker som skal veilede meg gjennom perioden!

Ingen kommentarer: