tirsdag 10. mars 2009

Besteforeldre :)


Besteforeldre er kjekke å ha, spesielt når man har så fantastiske besteforeldre som jeg har! Mange har jeg også..


Bestemor (mormor) lager verdens beste kjøttkaker, inviterer til hyggelige jule- og nyttårsfeiringer, gir gode og varme klemmer, chatter på msn (sånn av og til), og hun stilte alltid trofast opp med trillende tårer når jeg sang på konserter. Det skal nemlig ikke mye til for at min bestemor blir rørt, og leser hun dette, kan jeg nok tenke meg at tårene presser på.



Georg (mannen til bestemor) tar meg med ut så jeg får øvelseskjørt, hjelper meg ivrig med å løse kryssord, tar opp fisken jeg har fisket når jeg ikke tør det selv og ordner boblebadet for meg når jeg er på besøk. Han synes også det er morsomt å erte meg litt og er morsom å prate med. Han er også veldig snill med bestemoren min - en bra mann! :)


Bestefar (morfar) tok meg bl.a. med på skøyter som liten jente, snekrer og ordner opp, gir også gode klemmer, er veldig flink med gaver, og siden han er bestefaren min, tenker jeg selvfølgelig at han må være en av de klokeste og snilleste mennene som finnes. Han har dessuten funnet seg en veldig hyggelig kvinne ved navn Synnøve som alltid er glad og munter. Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med henne.


Besta (farmor) bor i Dalen i Telemark, så jeg ser henne dessverre ikke så ofte, men hver gang jeg kommer på besøk, disker hun opp med all slags mat. Jeg husker fremdeles med et smil tilbake på hvordan hun sto opp tidlig om morgenen for å lage grøt med rosiner til oss og at jeg alltid fikk fårikål til middag når jeg var på besøk. En liten, søt dame som alltid blir like glad for å se barnebarna sine.



Besten (gift med farmor) er en artig skrue og pleide alltid å mobbe meg da jeg var liten ved å si at han kunne klippe meg. Med det mente han at han kunne putte en bolle på hodet mitt og klippe langs kanten. Han er ikke noe mindre glad i å erte meg nå som jeg er blitt eldre. Med ham har jeg også bl.a. fått være med på elg-jakt og på beitet for å hilse på hestene.




Mange gode minner har jeg fått, og fler skal det bli!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det må jeg si rørte et bestemorshjerte. Enda det skal veldig mye til som du vet.
Og Georg ble glad gitt, at han var verdsatt han og. Visste det jo, men å se det på trykk var morsomt. Heldig du som har så mange spennende besteforeldre.
Da må vi bare håpe og tro at du vil fortsette og benytte oss til det vi er best på. Det har vi enormt stor glede av. Masse klemmer fra BESTEMOR og Georg