torsdag 5. mars 2009

Første synsundersøkelse i praksis!


I dag var dagen for å teste ut det jeg har lært for første gang. Var utrolig nok ikke så nervøs, men litt tilbaketrukken inntil veileder pushet meg. Jeg hadde trodd at jeg både skulle skjelve og svette, men jeg følte meg ganske trygg fordi veileder satt rett bak meg under hele synsprøven.

Damen jeg skulle teste, hadde problemer med kløe og svie i øynene og ønsket vurdering ift databrille. Hun hadde veldig godt syn, og jeg fant ikke stor endring på korreksjonen, men veileder forklarte at vi kunne prøve å gi litt mer pluss slik at hun kanskje slapper litt mer av og at dette dermed kan redusere svien.

Jeg ble litt satt ut underveis, men det gikk greit siden jeg hadde muligheten til å spørre veileder om råd. Følte ikke at jeg hadde så god kontroll, men satser på at dette bedrer seg etterhvert. Det krever erfaring for å ta beslutninger ift hvordan man skal løse problemet. Det var også litt rart å gjøre undersøkelsen med det moderne (automatiske) utstyret vi har i butikken. Jeg er jo så vant med det manuelle vi har på skolen, men etter noen undersøkelser til sitter det vel i fingrene.

Er ganske fornøyd med hvordan det gikk, hvertfall med tanke på at det tross alt var første gang. Det verste er kanskje at jeg glemte på presentere meg selv for kunden.. :P

2 kommentarer: