onsdag 25. mars 2009

Synsprøver og politidemonstrasjon


Jeg har vært litt frustert i det siste fordi jeg har syntes at jeg har fått gjort litt lite på jobb i forhold til synsprøver, men nå har det heldigvis begynt å ta seg opp. Tok synsprøve både på mandag, i går og i dag, og det har gått ganske greit. Sjefen, som observerte meg, skrøt av meg på mandag og sa jeg gjorde det bra! =) Hyggelig med sånne tilbakemeldinger.

I dag ble det litt mer kløning, dessverre, og jeg er imponert over hvor tålmodig han jeg tok synsundersøkelse på, var. Jeg brukte en stund på ham for å si det sånn.. Han tok det heldigvis med et smil, og mens veilederen måtte gå og ordne noen ting, satt vi og småpratet litt om det å være ny og gjøre småfeil etc. Veldig hyggelig, ung mann! Det gjorde situasjonen lettere for min del. 

Fikk slipt en bifokal brille i siste liten også (+ to andre briller tidligere på dagen), som er en av oppgavene vi skal ha gjort før endt praksis. Det var første bifokale for min del, så det var en ny opplevelse. Nå ligger  jeg hvertfall godt an i forhold til sliping! =)

Ved lunsjtider bidro 4000 polititjenestemenn med rungende bakgrunnstøy da de demonstrerte  mot at "regjeringen ikke har lagt vekk arbeidet med nye forskrift om unntak av arbeidsmiljølovens bestemmelser om hviletid". De tok seg fri fra jobben og trasket forbi Grensen. Demonstrasjonen skjedde vel i hovedsak på Youngstorget, men de ga jammen fra seg lyd da de passerte vårt nabolag også. Vi får for deres skyld håpe at de får viljen sin..


1 kommentar:

Panserlugg sa...

Så fint at ting tar seg opp ;D

pappa var med i den demonstrasjonen! Vi får se hva som skjer...