mandag 2. mars 2009

Første dag i praksis!



Dagen startet litt dårlig da bussen ble stående stille omtrent fra 3. holdeplass pga kø. Det er utrolig hvordan det alltid blir kaos med en gang det begynner å snø..! Jeg kom derfor dessverre 25 minutter for sent på jobb. Det er enda godt at jeg kjenner praksisstedet fra før, ellers hadde det gitt et fryktelig dårlig førsteinntrykk.

Dagen gikk mest ut på å sette meg litt inn i systemet: automatisk foropter, slipemaskin, hvor ting ligger, hvordan stedet foretrekker at ting blir utført etc. Det var ikke satt opp noen synsundersøkelser (utenom linsetimer) denne dagen, så jeg fikk ikke observert eller tatt noen selv, men vi får satse på at det blir mer av dette utover uken.

Arbeidsdagene blir som følger: Mandager, tirsdager, onsdager og fredager blir det jobbing fra 11 til 17 og torsdager fra 12 til 18. Så det blir mulighet til å sove lenge om morgenen. Skulle egentlig ønske at jeg kunne jobbet litt tidligere for å få mer ut av ettermiddagen, men da får jeg heller stå opp tidlig og jobbe litt med oppgaver før jeg drar på jobb. I tillegg jobber jeg lønnet annenhver lørdag. Må jo få inn litt penger utenom i og med at vi jobber gratis i praksis..

Jeg er veldig spent på perioden og gleder meg til å komme ordentlig i gang! Gleder meg til å slipe min første brille og ta min første synsprøve! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! :) Er det mulig å komme i kontakt med deg via mail e.l? Er selv en snart 20 år gammel jente som vurderer sterkt å søke optometri neste år, og som fant bloggen din her :). Hvis jeg kanskje kunne fått stilt deg litt spørsmål, fått høre litt erfaringer e.l. kunne det vært veldig nyttig for meg :). Syns det virker som et spennende studie og yrke.
Hilsen Silje
siljekh310@hotmail.com

Camilla sa...

Takk for kommentar =) Sendte deg en mail jeg ;)